"Z wielką mocą wiąże się wielka odpowiedzialność" - ten cytat z kultowego komiksu Spider Man świetnie oddaje właściwy stosunek do tematu mediów społecznościowych. Ostatnie lata wywróciły do góry nogami świat marketingu internetowego oraz komunikacji z klientami jako takiej. Pojawienie się takich portali jak Facebook, Instagram czy Snapchat oraz ich bezprecedensowy sukces nie pozwalają na bycie obojętnym wobec ich potencjału reklamowego - jednak wymagają one indywidualnego podejścia oraz zweryfikowania naszej dotychczasowej wiedzy na temat uprawiania polityki public relations.
Dzisiejszy konsument wymaga - i jest w tych wymaganiach coraz bardziej stanowczy - natychmiastowej wymiany informacji z firmą, której jest klientem. Dzisiejszy Internet pozwala mu na to, właśnie dzięki portalom społecznościowym. Zaniedbanie tych potrzeb skutkuje wykluczeniem z potężnej części rynku. Dlatego od pewnego czasu staramy się uświadamiać naszych klientów, iż ich nieobecność w świecie social media jest z komercjalnego punktu widzenia branżowym samobójstwem.